יום שלישי, 3 ביוני 2014

למה חשוב לצרוך סיבים תזונתיים?

סיבים תזונתיים הם רכיב חובה בגוף האדם והם יכולים לתרום גם לחיי היומיום, לשיפור המראה החיצוני וכדומה. סיבים אלה מקורם בצומח והם מוגדרים כרב סוכריים. סיבים אלה כמעט ולא מתפרקים בגוף והם עוברים כמות שהם אל המעי הגס. השפעתם על גוף האדם מהיותם כאלה היא מופלאה. אנשים שסובלים מעצירויות יכולים לשפר את חילוף החומרים בגופם על ידי צריכת סיבים אלה והם עוזרים לחזרה מהירה לתפקוד רגיל. באופן הזה עוזרים הסיבים לגוף לשחרר את הפסולת שלו בצורה מהירה יותר.
היתרונות של צריכת סיבים תזונתיים
סיבים אלה חשובים גם לתזונה נכונה והם יעילים בדברים הבאים:
·         הורדת הכולסטרול הרע שבגוף
·         הורדת רמת הקלוקוז בדם
·         הם מורידים את הסיכוי למחלות בסרטן המעי הגס
·         הם יעילים בטיפול נגד טחורים
·         הם נטולי ערך קלורי כל שהוא
·         הם נותנים תחושה של שובע ומועילים לאנשים הצריכים להוריד במשקל
כפי שניתן להבין, סיבים תזונתיים הם תרופה טבעית מיוחדת במינה ומותר לצרוך אותם בכמויות גדולות ללא כל חשש לבריאות. הכמות המומלצת לנשים היא כ 25 גרם ולגברים 38 גרם ליום.
איפה הם נמצאים הסיבים התזונתיים?
יש סיבים שממיסים במים ויש שאינם. לגוף חשוב לקבל את שני הסוגים על מנת להפיק את המקסימום מהם. הסיבים הממיסים במים מצויים בשיבולת שועל, פירות וירקות מכל הסוגים. סיבים שאינם ממיסים מצויים בדגנים מלאים, חיטה וסובין. תזונה עתירה בסיבים אלה כוללת את מרכיבי המזון הללו וניתן למצוא אותם בכל מרכול ממוצע.
סיבים תזונתיים הם מתנה של הטבע לאדם. הצריכה שלהם מועילה בכל הדברים שצויינו למעלה וצריכתם אינה כרוכה במאמץ מיוחד לא לאדם ולא לגופו. מומלץ לכל אחד להקפיד על צריכת סיבים אלה באופן יומיומי וקבוע לכל החיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה